رشد قد بعد از بلوغ

همه می دانیم که سن رشد در افراد بعد از دوران بلوغ رفته رفته کاهش یافته و از یک جایی دیگر به صورت کامل متوقف خواهد شد.مساله ای که این روزها بسیار مورد بحث است در مورد افزایش قد بعد از بلوغ می باشد و آیا اینکه می توان امیدوار بود که بعد از رسیدن به سن بلوغ دوباره شاهد رشد قد خود بود و یا دیگر هیچ راهی برای آن وجود نخواهد داشت.

ما امروز در سایت تهران ژل در این مورد مقاله ای را اماده کرده ایم که خواندن ان بسیار جالب و پر از نکات بسیار مهم و مفید برای شما علاقه مندان به بلند شدن قد است , پس با ما در ادامه همراه باشید :

سن بلوغ در دختران ۱۶ سالگی و در پسران ۱۸ سالگی است و بعد از رسیدن به این شاهد هسیتم میزان رشد در افراد رو به کاهش رفته و بعد از یک دوره به صورت کامل متوقف می شود.علت ان هم کاهش ترشح هورمون رشد بوده و همین امر موجب شده تا روند رشد بسیار کند و اهسته و در نهایت به صورت کامل متوقف شود.اما مهمترین سوال شما این است که چگونه می توان بعد از این دوران دوباره شاهد افزایش قد خود باشیم و راه های افزایش قد در این سن و سال چیست ؟

ما در اینجا برای شما توصیه هایی داریم که اگر بتوانید به همه انها به صورت دقیق عمل نمایید می توان بسیار امیدوار بود تا همچنان به رشد قدی خود ادامه دهید :

اولین توصیه ما داشتن یک رژیم غذایی مناسب و کاملا استاندارد است.شما باید تغذیه کافی داشته باشید و از همه مواد مورد نیاز بدن در رژیم غذاییتان وجود  داشته باشد. از پروتین ها گرفته  تا چربی ها و مواد معدنی و انواع ویتامین همگی باید به اندازه کافی در برنامه غذایی روزنانه شما موجود باشد.

برنامه غنی از موادی همچون کلسیم و فسفر و ید و منیزیم می تواند عامل مهمی در رشد قد شما داشته باشد.تا جای ممکن باید بتوانید از مصرف هرگونه چربی اشباع شده خود داری نمایید و به جای ان از منابع غنی پروتینی استفاده نمایید.موادی که داری اسید های آمینه مورد نیاز بدن باشند و از کربوهیدارت مناسبی نیز برخوردار باشند.

پیشنهاد می کنیم حتما مواد غذایی زیر را در برنامه خود جای دهید:

هویج

زرده تخم مرغ
گوشت گوساله
ماهی
جگر
سبزیجات سبز و تازه
سیب زمینی
مغزها مثل مغز بادام و بادام زمینی
گوشت مرغ و جوجه
لوبیا و نخود
میوه جات بخصوص سیب و موز
شیر و سایر محصولات لبنی

 

رشد قد بعد از بلوغ بسیار دشوار تر انجام خواهد شد و شما باید به نوعی بتوانید غدد  رشدی خود را تحرکی نمایید و چه چیزی بهتر از اینکه به ورزش کردن و انجام حرکات کششی مخصوصی برای این کار بپردازید.بلی ورزش و حرکات کشیی می تواند به شدت غدد رشدی در بدن شما را تجریک کرده و این می تواند یک فرصت طلایی باشد تا در کنار آن با مصرف برنامه غذایی مناسب بتوانید شاهد رشد مجدد قد خود باشید.

بهرتین فعالیت ورزشی توصیه شده عبارتند از :

دوچرخه سواری

شنا

بسکتبال

والیبال

 

 

 

در بسیاری از تبلیغات دیده شده است که عنوان می کنند شما با مصرف فلان قرص و دارو می توانید شاهد افزایش قد خود باشید که به صورت اکید شما را از مصرف این نوع داروها باز می داریم چرا که نه تنها هیچگونه تاثیری برای شما نخواهند داشت از طرفی می توانند بسیار مخرب و خطرناک باشند و سلامت شما را به مخاطره بیاندازند.

 

 

اما از دیگر راههای افزایش قد بعد از بلوغ  می توان به داشتن خواب کافی اشاره کرد . شما با خوابی مناسب در طی یک شبناه روز فرصتی را برای بدن ایجاد خواهید کرد تا از مواد غذایی دریافت شده برای بازسازری و رشد خود استفاده نماید.جالب است بدانید هورمون های رشد در ساعات اولیه خواب شبانه شروع به فعالیت خواهند کرد و برای همین هیچگاه نباید خواب شبانه خود را بر هم زنید و تا دیر وقت بیدار باشید.
راه های افزایش قد بسیار فراوان است. اکثر این راه ها تا قبل از پایان دوران بلوغ موثر می باشند. در این متن به طور مختصر تعدادی از این راه را بررسی می کنیم.
ورزش یکی از مهمترین راه های افزایش قد می باشد. بدن شما به هنگام ورزش هورمون رشد بیشتری را نسبت به حالت عادی ترشح می کند. بهترین زمان ورزش هر روز صبح قبل صرف صبحانه می باشد. البته ورزش هایی مانند بسکتبال و والیبال به علت حرکات ورزشی مخصوص به خودشان موثرتر هستند.

خواب با برنامه و کافی هم تاثیر چشم گیری دارد. به هنگامی که خواب شما عمیق می شود هورمونی معادل تمام مدت که بیدار هستید ترشح می شود. البته این خواب باید سر وقت باشد، یعنی هر شب در همان زمان به خواب بروید. مصرف لبنیات و به طور اختصاصی مصرف کلسیم در افزایش قد بسیار تاثیر گذار است. عده ای هم هستند که برای افزایش قد خود، هورمون های رشد را تزریق می کنند که البته این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ چرا که عوارض فراوانی دارد و ریسک آن بالا است. رژیم غذایی مناسب هم باید رعایت کنید. به طور مثال حتما گوشت را در وعده های خود بگنجانید. جو و آجیل هم نباید فراموش کنید.

 


به طور معمول در پسران رشد اعظم قدشان از ۱۴ تا ۱۷ سالگی رخ می دهد و رشد در ۱۸ سالگی کامل می شود. البته در بعضی موارد افزایش قد تا سن ۲۱ سالگی و گاها تا ۲۵ سالگی ادامه پیدا می کند. در دخترا نیز از ۱۰ تا ۱۴ سالگی افزایش قد چشم گیر است و در سن ۱۶ سالگی این رشد کامل می شود. در خانم ها نیز مشاهده شده است که تا سن ۲۵ سالگی افزایش قد ادامه پیدا کرده است.به طور کلی و در اکثر موارد پس از پایان بلوغ، رشد قدی هم پایان می یابد؛ اما راه هایی برای بلند شدن قد بعد از بلوغ وجود دارد.

ماساژ یکی از این روش ها می باشد. ماساژ اعصاب را تحریک می کند و در نتیجه مغز فرمان ترشح هورمون رشد را می دهد که موجب افزایش قد می شود. همچنین تا قبل از ۲۵ سالگی شما می توانید با مشورت پزشک و تحت نظر وی هورمون رشد مصرف کنید. البته این دو روش ذکر شده قطعی نمی باشد و بستگی به فیزیک فرد دارد.

روش تضمینی افزایش قد عمل جراحی می باشد. در این عمل با قرار دادن میله ها و شکاندن استخوان و وادار کردن بدن به استخوان سازی، قد شما را به میزان دلخواهتان افزایش می دهند. البته این عمل ها بسیار دردناک و پر هزینه هستند و ریسک عمل بالا است. ممکن است که درگیر یک اشتباه پزشکی شوید و برخی از عصب هایتان و عضلاتتان از کار بیافتد.

 

 

و اما در بخش  آخر ما می خواهیم به شما محصولی را با عنوان لژ مخفی کفش مردانه را معرفی نماییم که تصاویر آنرا رد بالا نیز می توانید مشاهده نمایید. این محصول دارای ۱۰ لایه است و به صورت یک کفی کفش می توانید از ان استفاده نمایید. کافیست تا لایه ها را بروی یکدیگر قرار داده و انرا درون کفش خود قرار دهید و به همین راحتی می توانید شاهد افزایش قد خود تا حدود ۵ سانتیمتر باشید.

محصولات ژل افزایش قد در مدل های مختلف در بازار یافت می شوند که ما در سایت تهران ژل یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین انها را برای شما قرار داده ایم . برای تهیا محصول فوق می توانید با شماره تلفن ۰۹۳۵۹۴۸۲۳۲۴ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *